امروز:
سلام:
ت
چه كنم؟ كالبدم گنجايش روح بلندپروازم را ندارد، انگار مي‌خواهد آن را بشكافد و به پرواز درآيد، ولي چاره‌اي جز اين ندارم كه بين روح و كالبدم يك هماهنگي به وجود آورم و براي اينكه روحم را نرنجانم به خواسته‌اش جواب مثبت داده و راهي طريق‌الله مي‌گردم. شايد بتوانم از اين رنج روحي برهم و سبكبال و روشن ضمير در صف عاشقان قرار گيرد. فرازی از وصیت‌نامه شهید بهروز رفيعا.
پارک وب

استفاده بی‌نهایت انسان باعث شده محیط زیست جهان دچار تغییرات فراوانی شود، یکی از بارزترین این‌ها، تغییر اقلیم می‌باشد که خود سبب کمبود بارش و ایجاد بحران آب شده‌است. امروز کار به آن‌جا کشیده که همین انسان برای حل مشکل بحران آب به ایجاد باران‌های مصنوعی و دستکاری ابرها روی آورده‌است.

تاریخچه بارورسازی ابرها

یک دانشمند آمریکایی 60 سال پیش برای اولین بار این کار را انجام داد، سال 1348 نیز با تصویب قانون ملی آب، وزارت آب‌وبرق موظف شد که از راه‌های مختلف، ازجمله بارورسازی ابرها تامین آب کند.

با این حال تا سال 54 در کشور اتفاقی نیافتد، بعد از آن هم تا سال 57 کانادایی‌ها در کشور فعال بودند که با وقوع انقلاب کارشان را رهاکردند، سال 68 ژنراتورهای باقی مانده، در ارتفاعات شیرکوه یزد نصب گردید.

بالاخره مرکز ملی تحقیقات و مطالعات بارورسازی ابرها سال 1375 با ابلاغ وزیر وقت تاسیس شد و در حال حاضر نیز زیر نظر موسسه تحقیقات آب است. در سال‌های اولیه عمده فعالیت توسط روس‌ها انجام می‌گرفت تا اینکه در سال 87 با اجرای پروژه گیلان-2 اولین تجربه کارشناسان ایرانی در اجرای پروژه بارورسازی ابرها بصورت مستقل و بدون حضور کارشناسان خارجی رقم خورد و تاکنون پروژه‌های متعدد بارورسازی ابر در استان‌های مختلف کشور (بطور پیوسته در استان‌های واقع در مرکز ایران و بصورت موردی در آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، زنجان، مرکزی و قم) اجرا شده‌است.


برچسب‌ها: بارورسازی ابرها

تاریخ : [ چهارشنبه ٢ مهر ۱۳٩۳ ] [ ٦:٠٤ ‎ق.ظ ] | نویسنده : [ رسول گلی زاده ]

ادامه مطلب

بنام خدا

همانطور که می دانید هر ساله رئیس جمهور کشورمان سوالی را تحت عنوان پرسش مهر از دانش آموزان می پرسد

باافتخار رئیس جمهور اعتدال و امید ، اول مهر را با پرسش مهر به استقبال مهر پر مهر رفت . 

ایران با مشکل جدی کمبود آب روبرو است ، هر کدام از ما چگونه از آب های ایران می توانیم نگهداری و استفاده کنیم ؟


برچسب‌ها: پرسش مهر

تاریخ : [ سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳٩۳ ] [ ۱۱:٥٩ ‎ق.ظ ] | نویسنده : [ رسول گلی زاده ]


همیشه در ذهن افرادی که می‌خواهند لاغر شوند یک سۆال بزرگ وجود دارد؟ اینکه چگونه می‌شود بدون دنبال کردن رژیم‌های سخت لاغر شد! بعضی‌ها اول با همین رژیم‌های سخت شروع می‌کنند اما خیلی زود کم می‌آورند و از ادامه‌ی راه منصرف می‌شوند. اما ما به شما می‌گوییم با ایجاد تغییرات جزیی در عادت‌های غذایی‌تان می‌توانید نتیجه‌ی خوبی بگیرید و به راحتی چند کیلو کم کنید. در این مطلب چند ترفند برای کاهش کالری‌های دریافتی در هر وعده‌ی غذایی را عنوان می‌کنیم که کمک زیادی به خوش‌اندامی شما می‌کند. لطفاً با ما همراه باشید.


برچسب‌ها:

تاریخ : [ دوشنبه ۳٠ دی ۱۳٩٢ ] [ ٩:۳۸ ‎ب.ظ ] | نویسنده : [ رسول گلی زاده ]

ادامه مطلب

رژیم غذایی خاصی برای کاهش وزن موضعی وجود ندارد و شما می توانید با کاهش دریافت غذا و افزایش فعالیت بدنی چربی های ذخیره شده را بسوزانید. رعایت نکردن اصول تغذیه و عدم ورزش روزانه می تواند موجب چاقی های موضعی شود.
توصیه های اساسی برای حذف چاقی موضعی:
- واقع بین باشید: این توصیه در کاهش چربی شکمی، مهم تر از سایر موارد می باشد. توجه داشته باشید که روش سریعی برای کاهش چربی دور شکم وجود ندارد.
- بسیار محتاط باشید: چنانچه رژیمی یافتید که به شما اطمینان داد سریعا چربی شکمی شما را کاهش می دهد، بدانید فایده ای نخواهد داشت و احتمالا سبب از دست دادن آب بدن می گردد تا چربی بدن؛ و بعد از قطع این رژیم، آب بدن مجددا برمی گردد.
- متعهد به ادامه رژیم باشید: برای کاهش چربی شکمی و حفظ لاغری آن، مصمم باشید.
- داشتن رژیم غذایی منظمی که حاوی سه وعده اصلی و دو تا سه میان وعده باشد، در تنظیم متابولیسم (سوخت و ساز) طبیعی بدن شما اهمیت فراوان دارد و از پراشتهایی کاذب شما جلوگیری می نماید.


برچسب‌ها: چربی, چربی شکم

تاریخ : [ یکشنبه ۱٧ آذر ۱۳٩٢ ] [ ٥:٠٠ ‎ب.ظ ] | نویسنده : [ رسول گلی زاده ]

ادامه مطلب

کمربندهای حرارتی فقط آب را از بدن خارج می‌کنند که بعد از مدت کوتاهی با جایگزین شدن آب همه چیز به حالت اول برمی‌گردد.

 هیچ عمل جراحی بی‌عارضه نیست، به خصوص جراحی روی بافت چربی که با خطرات و عوارض گاه مرگباری نظیر آمبولی چربی همراه است. در واقع در میان روشهای لاغری، عوارض جراحی برای کاهش وزن از همه بیشتر است.
کمربند لاغری

یکی از رایج‌ترین روشهای لاغری استفاده از کمربندهای لاغری است. کمربندهای لاغری دو نوعند: حرارتی و لرزشی که هیچکدام باعث سوزانده شدن چربی‌ها نمی‌شوند و تاثیری در کاهش وزن حقیقی ندارند.

کمربندهای حرارتی فقط آب را از بدن خارج می‌کنند که بعد از مدت کوتاهی با جایگزین شدن آب همه چیز به حالت اول برمی‌گردد.کمربندهای لرزشی با ارتعاشی که ایجاد می‌کنند باعث شکسته شدن و جابجا شدن چربی‌ها می‌شوند و ممکن است به ظاهر باعث کاهش سایز شوند ولی سوال اینجاست که چربی‌های جابجا شده کجا می‌روند؟جواب این است که چربی‌ها وارد جریان خون شده و در دیواره داخلی رگها رسوب می‌کنند یا در محلهای پرخطر مثل دور قلب یا کبد تجمع می‌کنند. در واقع به این وسیله ظاهر خود را درست کرده و از درون به خود لطمه زده‌ایم.


برچسب‌ها:

تاریخ : [ چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳٩٢ ] [ ٥:٢٧ ‎ب.ظ ] | نویسنده : [ رسول گلی زاده ]

ادامه مطلب

چقدر خوب است که بتوان با غذا خوردن هم لاغر شد! آیا این اصلاً ممکن است؟ حتماً شما هم آرزو می‌کنید حقیقت داشته باشد. در این مقاله به بررسی غذاهایی که به کاهش وزن کمک می‌کند می‌پردازیم. به نظر خوب می‌رسد! خب. برای پی بردن به معنی این همه مقدمه فقط کافی است این مقاله را بخوانید.

1. گوشت‌های خالص

گوشت چاق می‌کند. درست. اما چه گوشتی و چرا؟ گوشتی چاق می‌کند که سرشار از چربی اشباع باشد. مثل گوشت قرمز. اما گوشت مرغ و ماکیان، البته قسمت‌های بدون چربی و بدون پوست آن از بهترین غذاهای یک رژیم کاهش وزن‌اند. چرا؟ چون دارای مقادیر بالای پروتئین و مقادیر اندکی از چربی است. همان طور که می‌دانید پروتئین اگر به میزان متعادل و مناسب مصرف شود، صرف ایجاد توده عضلانی می‌گردد. به علاوه آنکه با عضلانی شدن بدن، مصرف انرژی توسط فرد افزایش یافته و سرعت سوخت و ساز و متابولیسم بالا می‌رود. اما شاید دوست داشته باشید یک راز دیگر را هم بدانید. انرژی که بدن شما برای هضم و جذب و ذخیره پروتئین مصرفی صرف می‌کند، بسیار بیشتر از انرژی لازم برای چربی و قند است. پس هرچه بیشتر پروتئین ناب و خالص بخورید، بدن شما کالری بیشتری می‌سوزاند.


برچسب‌ها:

تاریخ : [ سه‌شنبه ٥ آذر ۱۳٩٢ ] [ ۳:٠٥ ‎ب.ظ ] | نویسنده : [ رسول گلی زاده ]

ادامه مطلب

بهترین راه برای کاهش چربی های موضعی، ورزش است. از دریافت کالری های اضافی نظیر سس سفید، روغن زیادی، چیپس، بستنی، پفک و ... بپرهیزید.
بهترین نوع ورزش برای کاهش وزن و سوزاندن چربی های اضافی، ورزش های هوازی مثل دویدن، شنا، دوچرخه سواری، قایقرانی و پیاده‌روی می باشد. ورزشی مفید است که حداقل 30 دقیقه مداومت داشته باشد. هر چه از 30 دقیقه بیشتر شود شما چربی بیشتری را خواهید سوزاند. استراحت کردن و توقف های بیش از حد در طول ورزش اثر فعالیت بدنی را در کاهش وزن و سوخت چربی ها کاهش خواهد داد. فعالیت در فضای باز و آزاد از فعالیت در محیط بسته و کم فضا بهتر است . در صورت امکان از پله هم استفاده نموده و از فعالیتهای سخت تر اما مناسب استفاده کنید. ورزش بسیار مفید است اما زمانی که هر روز همان حرکات ورزشی را تکرار کنید باعث دل‌زدگی خواهد شد. برنامه‌ی ورزشی متنوعی داشته باشید و روی قسمت‌های مختلف بدنتان کار کنید.


برچسب‌ها: چربی

تاریخ : [ یکشنبه ۳ آذر ۱۳٩٢ ] [ ٥:٢٦ ‎ب.ظ ] | نویسنده : [ رسول گلی زاده ]


مراقب خورد و خوراکتان هستید اما باز هم لاغر نمی‌شوید؟ خودتان را سرزنش نکنید. باید به دنبال دلایل پنهانی باشید که اجازه نمی‌دهند لاغر شوید. در این مقاله می‌گوییم که چه عوامل ناپیدایی تمام تلاش‌های شما را بی‌نتیجه می‌گذارند و اجازه نمی‌دهند که شما لاغر شوید.

بیش از اندازه سالادخور شده‌اید

اصلاً دچار تناقض نشوید. ما همیشه می‌گوییم که برای لاغری و خوش‌اندامی سالادخور شوید اما باید بدانید که مصرف بیش از اندازه‌ی سالاد نیز می‌تواند یکی از عواملی باشد که نمی‌گذارد لاغر شوید. می‌پرسید چگونه؟ بدون شک خوردن مثلاً سالاد کاهو بدون سس و چاشنی سخت است. اگر سالادخور هستید و سالادتان را هم با سس یا روغن زیتون و روغن کلزا می‌خورید باید کمی مراقب باشید. تکلیف سس که مشخص است. یک چاشنی سرشار از چربی که به تناسب اندام رحم نمی‌کند. روغن زیتون و روغن کلزا با وجود مفید بودن اگر به میزان زیاد مصرف شود باعث چاقی خواهند شد. اگر برای لاغر شدن به سالادخوری روی آورده‌اید و می‌بینید به هدفتان نمی‌رسید شاید دلیلش این باشد که حواستان به چاشنی‌های آن نیست و در مصرف آن‌ها هم زیاده‌روی می‌کنید.


برچسب‌ها:

تاریخ : [ یکشنبه ۱٩ آبان ۱۳٩٢ ] [ ۳:٢٠ ‎ب.ظ ] | نویسنده : [ رسول گلی زاده ]

ادامه مطلب
قدیمی‌تر >>

   



تمامی حقوق مطالب، برای وبلاگ اندامی سالم محفوظ است.